Thursday, September 3, 2009

Kronika

az elmult bo egy hetrol. Nem vagyok csacsogos formaban mostansag, rosszul is alszom, de majd csak megjavulok.

Penteken igen jo otletem tamadt es becsaptam a gyereket a tavi taborba. Nem igertek, h csak szellovagolhat, sot azt sem, h egyaltalan szellovagolhat, mondvan, h vegyes sport tabor es tul eros a szel, vegul azonban kibulizta maganak h megis egesz nap (kis ebedszunettel) a vizen volt es szellovagolt. Ugyes. :)
A remek az volt ebben, h nem vittem magammal anyosfelszedobe. Az eredeti terv az volt, h kidobom a gyereket a tonal 9.30kor, majd 1 ora mulva felkapom anyost, kishoppingoljuk magunkat az outletben es hazahussanunk. A pentek reggeli szokasos forgalom helyett azonban az autopalyan gyalog is gyorsabban lehetett haladni, mint kocsival, egy baleset soran egy tankerbol a kiomlott uzemanyag MEGOLVASZTOTTA az aszfaltot (bar inkabb valoszinuleg feloldotta, de ez nem lenyeges), ujra kellett aszfaltozni sebtiben 3 savot... Komolyan no komment, tuti megint valaki telefonalt, evett, ivott es tan meg maszturbalt is vezetes kozben.

A remenytelen autopalya-allapotokat mar a to fele mentunkben is latni lehetett, a palya felett megy az ut. Nem baj, megyek az A jelu regi uton, lassabb, de a baleset mogott felcsatlakozom, fel oraval hosszabb, semmi gaz, gondoltam. Aha, ahogyan azt Cilike elkepzeli. A parhuzamos ut kb ugyanugy be volt dugulva, vegulis logikus. Gps persze nem volt nalam, gyorsan felhivtam a pasit, aki kitalalta, h menjek le delnek a tengerhez, aztan forduljak balra (azt sajnos nem javasolta, h ne szedjem fel az anyjat :PPP). 3.5 ora lett az ut. Hastingsnel ismet elkovettem a hibat, h nem mentem fel Battlenak, h elkeruljem a tengerparti remalmot, nem jarok arra olyan surun, h ez rutin legyen. Ezen a ponton mar kataton voltam, csak az izgatott, h idoben hazaerjek es a gyereket 4.30kor ossze birjam szedni, a pasi kocsi nelkul ment meloba, mert este curryzni volt hivatalos, ott meg sorozes is van, praktikus nem vezetni, tehat meg az sem volt opcio, h felhivom es o megy erte.
A shoppingolas ertelemszeruen elmaradt, anyost 5 perc alatt rakodtam be a kocsiba cokmokostul es mar fordultunk is vissza. Batran az autopalyat vettem celba, mondvan, ha meg mindig gaz, majd improvizalok, de a 3.5 oras tengerparti remalmot nem birom egy nap 2x megtenni. Teljesen siman hazajutottunk, a balesetnek nyoma sem volt. Vegulis a falunkbeli Waitroseban vasaroltunk ennivalot, gondoltam, ennyi jar a szenvedeseimert, ha mar a gap-m&s-fatface-nike-cottontraiders szentelybe nem juthattam el, bruhuhu.

A gyerekert mar 4kor odaertunk. A recepcion azt mondtak, h a taborozok mar mind fent vannak szarazon, valami vitorlat javitanak a dombteton. De az enyem nem volt a vitorlajavitok kozott. A gyerekekkel levo felnott (khm, tuti nem volt meg 20) pontositott, h a vitorlazok fele es az enyem, egyeduli szellovaskent meg a vizen van, immar 2.5 oraja. O nem fazott... Vegre latcso nelkul is ki lehetett venni a vizen, az egy szem kis sarga vitorlacskat, amint a kozepes eros szelben szepen cikkcakkozik keresztulkasul a tavon. Nem esett bele, nem dolt le a vitorla, csak siklott, fordult, siklott, fordult.... Vegul egy motorcsonakkal szedtek ossze, tan meg mindig ott lenne kulonben. Az oktatoja javasolta, h ha szeretne, akkor ne csak a szombat reggeli 8+ gyerekbuliba jarjon, hanem a szerda esti 13+ kamaszbuliba is. Gyorsan fel is rakattam a listara, amin a recepcios noci csodalkozott, mert ugye hol van o meg a 13 evtol es a 3. szintje sem teljes, de felirta.

Szombaton valami kisebb csoda folytan a pasi szinte semmit nem dolgozott, ezert felig megcsinaltuk a gyerek szobajat es a lakast meg teljesen, nem volt izgalmas nap. Gyerek reggel szellovagolt persze.

Vasarnap delutanra vendegeink jottek, pasi gyerekkori haverja es a csalad, a nagyon autista 11 eves Harryval. Harry nem csak autista, hanem szellemi fogyatekos is sajnos. A nalunk toltott 4-5 ora alatt elfogyasztott egy zacsko tortilla chipset (szepen aprankent, nem egyben), 3 pohar narancslevet es 2 kis elorecsomagolt csokis sutit, ezeket mind hoztak neki. A szorakozasa pedig 6 targy dobalasa volt. Nem durvan es nem zavaroan, szepen diszkreten maga ele, kicsit feldobva oket. A 6 targybol 2 gumilabda volt, 4 pedig konzervfedo. A fedoket idonkent a fulehez emelte es pengette oket, aztan ment a dobalas megint. Neha kiment a kertbe es hintazott, amikor meg azt hitte, h senki sem figyeli, felslisszolt az emeletre, bemaszott egy agyba es pucerra vetkozve dobalta magat. Kb ennyi, amit csinal. A szulei akkor purcantak ki teljesen (vegig labujjhegyen figyeltek, h mit csinal, mit tor ossze, de szerintem tunderi volt, engem a dobalas zaja sem zavart), amikor a furdoben bedugta a csapot es kinyitotta a vizet, amivel kisebb aradast idezett elo, ami a faszerkezetben a konyhai esozest eredmenyezte. Hiaba probaltam oket nyugtatni, h ugyanezt a hugom is eloadta, 30sok eves, nem autista es minden jel szerint nem fogyatekos felnottkent, de itt nekik eleg volt es elmentek. Indulas elott meg megbeszeltuk, h holnap elmegyunk egyutt uszodaba, Harry mar a bentlakasos iskolaban lesz, csak a kisebbik fiu jon, a 8 eves Sam, akivel az enyem remekul elvolt vegig.

Hetfon a sogorekhoz mentunk bbq-zni, kozben en megleptem 1 orara tanitani. Vittem a gyereket is, akit jo egy honapja nem lattam uszni (az olasz tengerparton leginkabb buvarkodott) es valami egeszen kivaloan nyomta, legalabbis sajat magahoz kepest. A viselkedese is meglepoen normalis volt, figyelt es szot fogadott, volt is ajnarozas utana.

Kedden elmentunk anyossal az ikeaba, meg kerteszetbe, semmi izgalmas. Vettunk a gyerekkel egy pluss tengerimalacot, betettuk a tengerimalachordozo kosarba es este atadtuk a pasinak, h tudjuk mennyire hianyoznak neki (konkretan semennyire), hat kap masikat. Amikor a kosarat atvette, mar erezte, h vicc, nem volt sulya semmi, de addig, feledhetetlen volt az arca, sirtunk a rohogestol. :)

Szerdan a sogorek jottek hozzank es elvittek anyost. Kozben en elvittem a gyereket ignenihez kis vizsgaelokeszitosdire. Sajnos nem hozta a legjobb formajat, bar sem aznap, sem elozo nap nem hozta, igazabol. Igneni szerint a kinezett iskola nagyon nehez lesz neki, amit a gyereknek mondott. Meg nem volt alkalmam megtudakolni, h mit ert ezalatt. Az o altala javasolt 2 iskola egyiket sem birjuk megfizetni es tomegkozlekedessel elerhetetlen, kocsival is kieso es messzi intezmenyek. Patt.
A szerinte legnagyobb baj, h a gyerek onertekelese pocsekrossz. Asszem sikerult ezt genetikailag es/vagy peldastatualassal atorokitenem neki, franko... Most orrbaszajba dicserjuk, mindenert kb.
A szerdai nap rejtelye, bar igazabol az elozo 2 hete is, az utcankban parkolo, sosem mozgo rendorauto volt. Napok ota talalgattuk, vajh miert all ott. Talan a rendor is hazahozhatja a szolgalati autot? Ebben az esetben tuti szabin van. Vagy a lopott rendorautot itt hagytak el a tolvajok es a zsaruk nem birjak megtalalni? Mivel amugyis arra jartunk, beugrottam a lenti rendororsre es bejelentettem a 2 hete mozdulatlanul parkolo autot. A noci felvette az adatokat, 2x is megkerdezve, h BIZTOS vagyok-e abban, h rendorauto, de a tetejen levo kekpiros lampa es a minden oldalan olvashato POLICE felirat szamomra alapossa tette a gyanut, majd elbocsatott azzal, h majd ertesit. Nem sokkal kesobb kaptam egy telefonhivast, amiben ertesitett, h az auto "operative reasons" miatt all ott, termeszetesen bovebbet nem mondhatnak. Biztositottam oket elegedettsegemrol es kielegitett kivancsisagomrol. Kb 1 ora mulva, mikor a gyereket szallitottam haza a probavizsgarol, elfele menet latom, h a kocsi mellett egy civilruhas idosebb ferfi es egy egyenruhas fiatal no tanakodnak, irkalnak, mellettuk egy jaro motoru, jeloletlen auto. Mikor 10 percen belul visszafele ugyanott elhaladtam, mar nyoma sem volt senkinek es semminek. Tuti h valaki meglovasitott egy rendorautot, azok meg nem birtak megtalalni (a tetejere ugyan minek festenek 1 meteres szamokat???). :DDD Sajnos a rendorlany rokon londoni rendor (amire nagyon buszke), mi meg videkiek vagyunk (ami ciki meg gaz allitolag), igy o sem fog tudni felvilagositast adni az "operative reasons" ugyeben. :P
Aztan elmentunk uszni meg utoljara (ez egy kis 3 napos kurzuska volt), onnan meg haza sem jove, mentunk szellovagolni. O volt a legkisebb, nem csak a legfiatalabb, annyira vicces volt, ahogy elemeben volt a 13-16 eves lakli kamaszok kozott. Rutinosan vittem messzelatot es raadtam a szineskockas szorfgatyojat a neopren fole, ezert a sokadalomban is ki birtam venni, merre jar. Megint utolsonak jott be persze, mar sotet volt szinte, fel8kor. Szakado esoben, vaksotetben mentunk haza, de a boldog buszke feje mindent megert.

Ma felhivtam az egyik eselyes kozepiskolat, h ugyan miert nem ertesitenek a felveteli vizsgarol, 1 honapja elkuldtem a jelentkezest. Mint kiderult, ok valaszoltak is azon frissiben, csak a level veszett el valahol (aldassek az en pasim, aki a kidobando ujsagok koze "lefuzte", mint ma este kiderult), de elkuldik szivesen megint. Hat mar akkor inkabb elmentem erte, el ne vesszen megint, 2 het mulva felveteli, mar csak tudni kene, merre hany meter. Az altalam mellekelt pszicho szakvelemeny alapjan adnak neki 25%kal hosszabb idot es egy kulon szobat, ahol 2 segedtanar felugyel majd ra (1 felnott soha nem szabad, h egyedul legyen 1 gyerekkel, hajra pedofil hiszteria...), se ot nem zavarja a tobbi, se o nem zavarja azokat esetleg. Elegedett vagyok a fejlemenyekkel, most mar tenyleg csak rajta all a dolog. Izgul egyebkent, ma vagy 60x megkerdezte, h szerintem o okos? Es szerintem o bejut oda? A szivem szakadt meg :(.
Ma reggel meg dokihoz is eljutottam, egyreszt a teniszkonyokommel (napi 3x 400mg ibuprofen 2 hetig, aztan meglatjuk), masreszt, h kerjek idopontot, nekifutok megint a pszicho szakvelemenynek. Ha sikerulne kivernem beloluk egy flepnit, akkor rozsaszirommal felszort napsutotte osveny lenne a kozepiskola, akarmilyen kozepiskola es barhova muszaj lenne felvenni, ahova csak akarom, allamiba. A magan persze nem valtozna emiatt, de ki akarna penzert maganba jaratni, a legjobb allamiba is fel kellene vegyek (ha a ponthatar megvan). Holnap megyek a gyerekkel is a dokihoz, a fene se erti minek, mit lathat egy belgyogyasz egy aspregeres gyereken egy 15 perces vizit alatt??? Most eppen wii-zik, reggel egy orara felrakom a szamitogepre, attol bezizzen remelhetoleg. Es az igazi pszicho vizit elott egy hetig a szamitogep elott fog meg enni is, ejfel elott nem megy aludni, tudom, h nem rendes dolog es a gyerekkel jatszom, de majd kitisztul utana. A lenyeg, h a leheto legrosszabb formajat hozza. Kezdek belegolyozni ebbe a kozepiskolai felvetelibe :(.

Az iskolalatogatas utan elmentunk moziba, a HP6ra. 2+ ora, szamomra remalom, szerintem a gyerek sem elvezte magat agyon. Mivel mar nem emlekszem az elozmenyekre, szinte kovethetetlen volt a sztori. Sajnos a G-Force Dizni, ezert azt nem nezhettuk meg...

Na, azert meg nem csacsogos hangulatban is sikerul regenyt irnom.

Ismeri valaki Peter Hoeg nevet? Olaszul olvastam tole valami es imadtam, ugyanazt megvettem amazonon, nem birom magam atragni rajta. Ennyivel rosszabbul tudok angolul mint olaszul? Ennyivel vacakabb az angol forditas (norveg eredetibol)? 15 ev alatt oregedtem annyit, h mas legyen az izlesem? Bah...

No comments: