Wednesday, September 9, 2009

Komposzt

3 eve gyujtogetem szorgalmasan a konyhai hulladekot, a funyiradekot es egyebeket, amit komposztalni lehet, de meg soha nem huztam semmi hasznot a befektetett munkabol. A het vegen azonban kivancsi lettem, mi ujsag az egesz nyaron nem piszkalt kisebbik, zold edennyel. Lehuztam a kupacrol es elobukkant egy nagy rakas sotetbarna, morzsalekos, ranezesre szuper minosegu komposzt. Tele volt hangyaval es itt-ott voltak benne meg eretlen reszek, de osszessegeben sikernek konyveltem el a komposztkeszitest. Nem gyors ugy, de erdemes kivarni. Gugli baratom segitsegevel azt is megtudtam, h a hangyak nem baj, azt jelentik, h a komposzt valoszinuleg tul szaraz, nem volt eleget locsolva, viszont hozzajarulnak az eredmenyhez, a furkalasukkal, mint a gilisztak. Az elpusztult allatok es az urulekuk pedig dusitjak tapanyaggal is. A mi komposztunk egyaltalan nem volt locsolva, tehat a szarazsag is stimmel. Most kapott sok vizet is, lakelandes komposzterlelovel dusitva, tavasszal egy fillert sem fogok kolteni biokomposztra (nem mintha az a 10 font mentene meg minket a hidalamenestol, adott esetben :P).
Vegul, mivel mar beszereztem a 4 bazi zsak kerteszeti komposztot az oszi atultetesekhez, ezert csak atraktam az edenyt egy masik sarokba es visszalapatoltam bele az egeszet, aka atforgatas, amire szinten szukseg lenne idonkent. Hetfon problemas volt a karom emelese, cigany meg a szantas effektus alapjan.
Aztan, mivel a 4 oldalu elemes fekete edeny gyakorlatilag szetesett, vettunk egy masik zold bodont es a feketebol abba lapatoltam at a nyaron gyujtott anyagot, ami kozepen mar helyenkent szep erett is volt. Amugysem esztetikus a hatso kert kozepen egy komposzttarolo.

No comments: