Friday, September 25, 2009

Kozepiskola

Tegnap reggel meglatogattuk nyilt napon a sarki kispiszkost. Vilagmeretu eloiteletekkel vagtam neki, tenyleg csak azert, mert hetfon igneni megigertette velem, h beszamolok es amugy sem volt mas dolgom. Kedden 2 anyukaval beszeltem, ok ugy voltak vele, h minek menjenek, ODA ugysem adjak a gyerekuket, ez kicsit elbizonytalanitott.

Nos, elore elmondom, h a pozitiv csalodas merhetetlen, sosem hittem volna, h azt latom, amit. Mondjuk igazabol azt sem tudom, MIT vartam, hogy vajon elo egyenesben megkeselnek valakit, vagy mit?

A kovetkezo postba bekopizom a levelet, amit igneninek irtam, igaz angol (nem er rohogni a hunglishomon, ezt most nem cenzurazta a pasi), aki nem erti, kerdezzen.

Este beszamoltam a pasinak, igazabol oriasi ko esett le mindkettonknek. Ha a gyerek atment a mult szombati vizsgan, akkor azt a sulit tesszuk elso helyre a harombol, vallalva a kozlekedesi es egyeb logisztikai nehezsegeket es vallalva, h a gyerek bizonyosan tobbet sziv majd, a kovetelmenyek sokkal magasabb szintje miatt ugye, ha viszont nem ment at, akkor itt a vege a dilemmanak, sarki kispiszkos, maximalis odafigyelessel, extra tanitassal (a jelenlegi havi 500bol eleg sokmindenre fogja futni :P) es ha minden kotel szakad, akkor home-schooling-gal, mint menekulesi utvonal.

Mindenestere en beiratkoztam az Open Universityre, 1 gyerekpszichologiai gyorskurzusra most oktobertol, illetve 1 masikra januartol, ami kb az itteni erettsegi mateknak felel meg, egyetemi tanulmanyok elokeszitojekeppen olyanoknak, akik nem tegnap erettsegiztek, de nemi fogalmuk meg van. Nekem ez utobbi leginkabb a zsargon elsajatitasa vegett szukseges, hiszen a mindennapi konyhanyelv, amivel eddig altalaban talalkoztam, nem tartalmazza az egyenloszaru haromszog es a ketismeretelenes egyenlet fogalmakat :P.
Az elso tanfolyam pedig a tanarkepzeshez eloszoba, illetve az ismerteto elso mondataban az van, h "hogyan lehet egy gyerek onbecsuleset novelni es erositeni", erre pedig nekunk szuksegunk van. Meg amugyis poen tanulni es nem kerul sokba.

1 comment:

gyümi said...

asszem egy szinten van az angolunk, írásban legalábbis biztosan:) (tekintve, hogy én nem szólalok meg, máshogy nehéz lenne)