Thursday, January 7, 2010

Vizsga

Hetfon az is megvolt, nem is tudom, hogyan nem irtam rola. 1433as sorszammal a delutani turnusba kerult a gyerek. Nem volt kulonosebben jol szervezett a megmozdulas, legalabbis a gyerekleadas-atvetel resze, majdnem fel orat fagytam a sotetedo udvaron, mire megkaptam. Elhiszem, h 800 gyereket egy kupacban managelni nem sima ugy, de lehetne benne tapasztalatuk. Bar az is igaz, h az idei rekord ev volt. Nem a szuletettek szama miatt, hanem a gazdasagi valsag miatt. Sok gyerek, akit eddig maganiskolaba irattak volna, most a jo allamiba probaljak bejuttatni. (Bar eddig ez a gazdasagi valsag egyetlen negativuma, amit a sajat borunkon erzunk, tehat nem pampogok ezugyben nagyon.)

12.25 es 12.45 kozott kellett odaerni. A delelottunk nyugis volt, elvittem a gyereket egy nagy setara az erdoben, legyen tele oxigennel az agya es halistennek nyoma sem volt a vasarnap eloadott idegbeteg hisztimnek. A hamarosan hozzankkoltozo kutyarol beszelgettunk (nem vagyok biztos, h lesz kutyank), h miket fog neki megtanitani, hatraszaltot meg apportirozast es epit a kertben egy agility palyat is neki. Ez sem izgalmas tema, de legalabb tudok hozza szolni, nem ugy mint a kenessavhoz :P.

Fel oraval elobb indultunk, gondoltam, ha a forgalom nagy, vagy akarmi, nehogy elkessunk. 15 perces menetidovel futottunk csucsot, egy ujabb pont az iskola mellett, eddig azt hittem, h a nagy negativum a kozlekedes lesz, de eselyes, h nem lesz. Raadasul a tomeg az iskola melletti szuk utcacskaban tomorult, mindenki a kapu elott akarta letenni a gyereket. En az iskola melletti ipari negyeden keltem at, ahonnan abba az utcaba mar kocsival nem lehet behajtani, viszont gyalog siman at lehet jutni, tehat a 30 meterrel arrebb parkolassal nyertem 1 ora sorban nem allast, ami elmenetelkor meg brutalabb lett, dudalassal, anyazassal, ahogy kell.

A vizsga 1-kor kezdodott az un. reasoninggal, ami egy iq teszt szeruseg, altalaban nem tobb, mint fel ora es amiben a gyerek nagyon jo. Ahogy mondta, 1 kivetelevel mindet megoldotta es valoszinuleg majdnem mindet jol. 5 perc szunet utan jott a matek, ami altalaban 1 oras es amiben a gyerek altalaban szinten nagyon jo, kiveve, amikor egy feladat kacifantosabban van megfogalmazva, vagy nem ugy, ahogy neki fekszik, mert akkor begorcsol, h en ezt nem tudom, en huje vagyok es meg sem probalja. Sok ilyen feladatot oldottunk meg egyutt, igen kis ravezetessel siman megcsinalta oket, de a vizsgan nem volt aki ravezesse ugye. 4 feladatot nem tudott megcsinalni, de nem emlekezett mennyibol, mondjuk mindegy is, ha a matek hibatlan, az angollal meg igy is elcsuszhat.
A matek utan volt egy nagyobb szunet, megehette a vitt kis uzsonnat, gyumolcsot, aztan az angol, amirol meg illuzioim sincsenek. A legeselyesebbnek azt tartom, h megint varolistan lesz, vagyos a minimum pontot hozza, de a helye nem biztos. Innentol mar csak a remenykedes marad, h azok, akik tobb pontot kapnak es akik jo esellyel mas iskolakban is tobbet kaptak, azok ne ezt az iskolat valasszak. Konkretan 2 masik gyereket ismerek, akik tobb helyre is felveteliztek, az egyik osztalytars, a masik ex tanitvanyom, akit en amugy nem tartottam zseninek messze sem, viszont mar van 2 tutira biztos felvetele, szombaton megy Etonba vizsgazni. Az anyja anno nekem is ajanlotta, h felkesziti az enyemet is (3 nap elteressel van a szulinapjuk es nekunk is az anyjaval, milyen vicces dolgok ezek), de nagykepuen elvetettem, merugye az enyemet az ISKOLA felkesziti. Hat nem keszitette :(.

Ebben az egeszben az a banto, h abban egyetertek a pasimmal, h ha a vizsgan sem kepes atmenni, akkor mennyit fog szivni az iskolaban, viszont nem indult egyenlo esellyel. Lesznek olyan gyerekek, nem kevesen, akik kepessegre mogotte vannak, viszont kemenyen treniroztak oket a vizsgara es nem a mult nyaron kezdtek (es lassuk be, en nem vagyok ebben szakember, az emlitett anyuka a nagyobbik gyerekkel ugyanezt jatszotta meg, aki most egy szinten nagyhiru, eros iskolaba jar, tehat anyuka sikeres ebben), tehat kesobb fognak szivni, viszont a szivas miatt nem fogjak az iskolabol kirakni, hanem foglalkoznak veluk extra.

Nem vagyok biztos benne, h nem fogunk meg part kort futni, ha a gyerek nem kerul be ide, de errol egyelore nem beszelek a pasinak, minek borzoljuk a kedelyeket.

No comments: