Monday, January 18, 2010

Kew Gardens

es meg csak nem is az en otletem volt. Szombat esti catanpartink soran, a vasarnapi program egyeztetesekor kiderult, h barmit tervezek is, ket szemelyes lesz, pasi dolgozik. Feldobtam tehat a labdat a fiatalnak, mit szeretne. Az elso valasza a "nem mehetnek Izlandra?" volt, de nem keseredett a nem hallatan, "akkor menjunk Kew Gardensbe!" A "Miert eppen Kew Gardensbe?" kerdesre azt felelte, h "Mert Wakehurstben mar voltunk", amire nemigen tudtam mit felelni, hiszen igaz, bar Kewban is voltunk, tobbszor is es egyebkent is mostanaban gyakran csuszom bele 22-es csapdaja tipusu beszelgetesekbe vele bar nem vadalmakrol vagy vadgesztenyekrol, de akkoris. :)

Jo keson indultunk, as usual, de azert volt ott vagy 4 orank, ami Kewra nem sok, sot keves, de arra eleg volt, h mindkettonket pirosra csipjen a nap, ami sutott nagyon.
Rengeteg ujdonsagot lattunk, 1 vadiuj uveghazat, amibe nem tudtunk mar bemenni, mert a hazakat korabban zarjak, mint a parkot magat. A fakoronak magassagaban kanyargo feluljarora pedig csak en mentem fel, teriszonyos ifjam az utolso kanyarban gondolta meg magat, mikorra a sebessege a nullahoz kozelitett mar amugyis. Aztan kis nogatasra egegyszer felmentunk, de akkor sem jutott tovabb, pedig probaltam a szerkezet szepsegeit ecsetelni neki, de aszonta, h ismeri a Fibonacci szamokat es meg azok kedveert sem megy magasabbra. Aztan a mersekelt ovi palmahazban felment a feluljarora, de egyreszt az alacsonyabb, masreszt belteri, harmadreszt nem latni at a lepcsofokokon. Neki ez a dilije, nemigen bir felmenni olyan lepcson, ahol atlatni a fokok kozott, errol ovastam is, nem csak az o dilije, bar ezzel egyutt idegesito idonkent. Bar mar legalabb az en mokamat nem teszi tonkre, mondtam, h maradjon a bejarat kozeleben es maradt.
A korabban kiallitasokra hasznalt uvegfalu satrakat kavezova alakitottak, amit kicsit banok, nekem mindig nagyon tetszettek a negyzetmeternyi hajnalkafotok meg botsaskaszemek.
Ujdonsag meg a japan fahaziko, nem sokban kulonbozik a magyar valyogfalu paraszthazaktol, bar azok nem tudom mennyire foldrengesalloak.
Vettunk gyereknek valo foglalkoztatofuzetet, ragasztgattuk a matricakat is, mondjuk enelkul is tudta a gyerek pontosan mit akar megnezni, tehat eleg celiranyosan mentunk a husevo novenyekhez es a titan arum-hoz, azt feledve csak el, h nyaron viragzik es most egyaltalan nem latszik belole semmi.

Nagyon nagyon jo hely, plane egy ekkora, minden irant erdeklodo gyerekkel, akit mar nem csak a fagyi igeretevel lehet ravenni, jojjon meg egy kicsit, hanem a fagyi HELYETT is inkabb novenyekre vadaszna. :)

No comments: