Thursday, January 14, 2010

Star-cook

lesz ebbol a gyerekbol, akarki meglassa. Kezdte 4 evesen a paradicsomlevel (a fiokokat kihuzva felkapaszkodott a csapig, megtoltott egy literes vazat -ami az apja szerint sorospohar, pedig siman vaza, ikeas egyszeru, de vaza- vizzel, a hegyeselesreces kessel felszabdalt 10 koktelparadicsomot, azokat belenyomta a poharba, melletett sor meg szaritott fuszert (ezt eleg random, nem leven meg kepes olvasni ugye, de majoranna volt, nem is tevedett igazabol) es felszolgalta nekem, aki azt sem ertettem eloszor, h a VIZET honnan vette, hiszen egyetlen csapot sem ert meg fel a hazban akkor), aztan 3 eve volt a sultbatyu otlete (pizzateszta csirkeraguval toltve), az mar kb eheto is volt, a kivitelezesben meg segitettem, egeszen a mult heti nagy havazaskor kitalalt jegkasajaig (megtoltott nagy poharakat hoval, megontozte szorppel, megdobalta gumicukorral es marshmallow-val es gyumolccsel diszitve talalta, a mienkbe tett tequilat is, a magaeba azert azt nem).
Tegnapelott meg ismet volt az iskolaban fozes (en a fogorvostol nem is akartam mar bevinni, de ragaszkodott hozza, hiszen o aznap volt a fozos csoportban es utana volt artclub is, akkor meg nem havazott es mukodott az iskola es ezeket o ugyan ki nem hagyja). Az elso epkezlab, hasznalhato recept volt, zoldsegleves, olymodon, ahogyan en meg sosem csinaltam es jobb mint az enyem, eztan igy fogjuk (FOGJA :PPP) kesziteni. Biztonsag okaert bedobtam a sutobe 3 nagy krupmlit hajaban sulni, hatha megsem lesz jo/eleg a gyerek sulibol hozott foztje (mint anno a 15 centis kekszpizza), de eleg is volt, finom is volt. Olyannyira, h tegnap, ha mar delben haza kellett hoznom, megfozettem vele az ebedet, el ne felejtse, amit tanult :P
Labosban megpiritotta a felkockazott zoldseget, semmi olaj vagy zsiradek, csak ugy puceron, kicsit le is kapott, de ugy kellett csinalni, (olyan hatarozottan vegezte a teendoket, meg sem probaltam javitgatni, igy voltam vele, ha ehetetlen hat kidobjuk, de nagyonis eheto lett az itthon eloadott verzio is), megszorta kanalnyi liszttel, azzal is kevergette, majd felontotte vizzel, tett bele leveskockat, fuszereket (imad fuszerezni, ugy kellett kicsavarnom a kezebol a szerecsendiot, bar lehet, h az sem artott volna, legkozelebb hagyom fullra kibontakozni), felforralta, levette a langot, keszre fozte es megettuk. Nagyon finom volt. :)

Az iskolai levest 2-2 gyerek fozte egy labosban, o persze a nojevel volt parban, cukkolta is az apja, h megvolt az elso kozos fozesuk, meg h ugyanazt ettuk mint a naszek vacsorara :). Allitolag az elokeszites soran volt nemi veres krumpli, amit tanneni kiszedett es kidobott es a lany nem engedett zellerszarat rakni bele, pedig azt o mennyire szereti, de engedett a lanynak es "ugye zeller nelkul is finom?" Megnyugtattam, h persze. "De hany pontos a 10bol?" Mondtam, h 10, nana. "De zellerrel hany lett volna?" Mondtam neki, h azzal is 10, lehet am 2 kbozo etelt ugyanolyan finomra kesziteni, ezzel megnyugodott.

No comments: