Wednesday, December 3, 2008

Mindennapok

A mult het vacak volt, de mar megjavult. Semmi kulonos, gyurodunk, leginkabb a gyerek.
A het vegen ellatogatott hozzank egy napra a sogor, a pasi batyja, megtanitottuk catanozni es hihetetlen mennyisegu alkoholt pusztitottunk el. Az ugy volt, h a kacsamellhez vorosborszosz kellett volna, de nem volt itthon. Semennyi. Volt ugyan egy doboz aljan egy keves, a doboz tetejen ujjnyi por, ami jelzeserteku, a tartalom meg avas. Mar ha lehet egy bor avas. Meg csak nem is savanyu volt, siman avas. Elzavartam a pasit a tecsoba, h szerezzen be bort. Egy dobozzal vett, ami az este vegere elfogyott, 3 liter. Ritkan iszunk, de akkor rendesen :) Fogyott meg palinka is, mezes szilva, hmmm.
Ettunk is, az emlitett kacsamellet, meg egyebeket, sutottem langost is.
Az elmult napok kulinaris csucsa azonban a bagel volt, vitathatatlan. Third time lucky, a 2 elozo probalkozasom eppencsak ehetore sikeredett, ausztral haziasszonyok 3x kiprobalt recipeje (ezel hirdetik a szakacskonyveiket, hisziapiszi) volt a legnagyobb felsules. Nem adom fel konnyen, muszaj volt Nigella Domestic Goddess konyvebol is kiprobalni a receptet es bingo, az vegre bejott. Annyira, h ma reggelre is kevertettem egy adag tesztat a geppel (o a kezi dagasztasra eskuszik, hat itt eltertem tole) es reggelire frissmelegropogosisteni bagel volt. Amit a gyermek valahogy igy kommentalt: Mum, this is the REAL THING, not some nyujorkbagel or what! Legkozelebb bevonom ot is a formalasba, biztosan szeretni fogja.
Hetfo reggel, a mult heti zurokat megbeszelendo, bementunk a tanbacsihoz. Nagy gaz nincs, bar tortentek szamara is meghokkento dolgok. Az egyik ezt a bejegyzest indukalta az uzeno fuzetbe: Homlokara vonalzot ragasztott. En mar ezen akkor is csak rohogtem, de tanbacsinak is van humora, ugyanis ezt meselte: Lattam, h keni be a prittstickkel a homlokat, de nem szoltam ra, kivancsi voltam, mire fog ezzel jutni... :D Mikor gratulaltam neki a fantaziadus feladatokhoz, Dani lelkesedesehez stb, azt felelte, h az o iskolasevei is inkabb a remes emlek kategoriaba sorolhatok, most kieli magat a kolkeken, karpotlaskeppen. Milyen igaza van. :)
Hetfo este, kb 1 ev utan eloszor ismet, atjott John. Megerte kibojtolni, vegre szepen jatszottak egyutt, vagy legalabbis tul elfoglalt voltam es nem jutott el hozzam nagyobb merteku zurzavar. Eleinte voltak nezetkulonbsegek, h mit is kene jatszani, gyermekem leginkabb programozni szerette volna megtanitani a havert, aki inkabb legozott volna. Vegul kiegyeztek egy menet sport wii-ben. Vacsorara teposkenyeret kaptak (kenyerteszta szethuzva, olivaolajjal meglocsolva, tepsiben sutve, kezzel tepve fogyasztva) es allati gyors zoldseglevest (ami volt itthon zoldseg osszevagtam, 2 leveskockaval, 1 doboz kockazott paradicsommal es keves vizzel felontve, kuktaban sipolasig fozve) kaptak, nem volt panasz. Kozben elkeszultem az adventi naptarral is (Nanny keszitette par eve a gyereknek, csak meg kell tolteni), a maradek edessegbol is belakhattak. Az este esemenytelenseget enyhitette, h a pasi bennragadt vmi dugoban eszaklondonban, mikozben nekem 7.30kor ki kellett lepnem a hazbol, ha nem akartam elkesni a felnott tanitvanyaim altal szervezett vacsorarol. Eleg gyakran kerultem hisztikozeli allapotba a delutan folyaman, mire eszembe jutott a szomszed 16 eves kislany, aki at is jott, 2 bnojevel egyetemben. Az idealis bebiszitter, a szuleitol egy fal valaszt el minket, az atkiabalast is siman hallani veszhelyzet eseten (tobbszorosen kiprobalt, nem vagyunk egymastol hangszigetelve :P), anyukaja apolono egy fogyatekos gyerekeket oktato iskolaban, kb barmire felkeszult.
A korabbi dontest kovetoen, miszerint nem csereljuk, hanem javittatjuk a mosogatogepet, vegre kontaktaltam a javitoemberrel, remelhetoleg a heten el is vegzi a munkat es vegre nem toltok napi tobb orat mosogatassal. Komolyan nem ertem azokat, akiknek a kezzelmosogatas VALASZTAS eredmenye, maguk rojak magukra ezt, erthetetlen. Par napig, hetvegihazban, kempingben, apartmanban nyaralaskor meg poen is lehet de evridej szituacioban siman mazochizmus. Szerintem.
Es a bojlert is megvesszuk a heten, meg karacsony elott lesz uj, taviranyitos, szuperhatekony, hotarolos bojlerunk. Meg 1500 fonttal kevesebb penzunk :P De mar 2 tal van a mostani alatt, mar 2 helyen csopog, vagy tehetnek ala egy jo nagy talat is. Tulajdonkeppen.
Pasi uzlettarsa elokaracsonyozik Tenerifen, pasi itthon dolgozik, fozok neki ebedet is minden nap, igazi middleclass filing. :)
A heten dolgozom utoljara az egyik helyen, a jovo heten a masik helyen is vege, januarig uszodat sem fogok latni. Imadom meg minden, de heti 5x eleg belole egy idore. Utana mar csak pakolaszas, takaritas, karacsonyra keszules lesz. Amire rakeszuleskeppen ma megkaptam magamtol Nigella karacsonyi szakacskonyvet, gyonyoru, mint a tobbi konyve. Ot szemely szerint pont annyira nem birom, mint magyar alteregojat (bar az utobbit meg kevesbe), de a konyveit szeretem es a receptjei mindig mind sikerulnek.

1 comment:

Panni said...

Dani meg a vonalzó, ezt azért elképzelem... :-)))

Ez a tépős kenyér jól hangzik, azt hiszem, kipróbálom.