Tuesday, December 16, 2008

Folytatom

a pentekkel. A pasi hazahozta a mosogatogepet, azt beuzemeltuk, vege a kezzel mosogatasnak, halleluja es amen. Nagyon csinos darab, a tudomanya meg elkepeszto. Egy mozdulattal lehet a felso kosarat fel-le athelyezni, semmi kattingatas. Bar bevallom, 10 eve, amikor az elso mosogatogepem kis maceraval ezt tudta, akkor nagyon meg voltam vele is elegedve, de haladnak az idok, kit nyugozne le manapsag egy felteglanyi mobiltelefon?
Adtak hozza TERKEPET, nem vicc, mit hova kell tenni, pasi szerint jo lesz ha vigyazok, kulonben elkap a nemet mosogatogeprendorseg, helytelen szennyesbepakolas miatt :PPP
Az egy bajom vele a 2.5 oras eco program, de meg a sima is tobb mint 2. Igaz, tud 30 perces villamot is, bar azt meg nem probaltuk. Ha valakinek uj mosogatogep kell, ezt a boscht batran ajanlom, ugyes kis joszag, helyesen dorombol mukodes kozben.
Estere aztan furan ereztem magam, az ugralast a feleig birtam, nem is volt csoda, mire hazaertunk lazam is volt. Mar egy egesz napja h veget ert szamomra a munkas ev, ideje volt lebetegedni :P. Ezzel eros kerdojel kerult a vasarnapi Messias ele, lesz-e a hangom es egyebek. A szombatot joreszt agyban toltottem, ehhez segitsegkeppen kaptam a gyerektol egy mikrozhato macit (lasd forrovizes palack cimszo alatt :) ) es a boltos egy jobbulos kartyat is adott melle neki ajandekba, ugy lenyugozte a szovegevel. Tobb tonna paracetamollal a delutant mar labon toltottem, ertsd fozhettem az anyossal es sogorral bovitett csaladra es pakolhattam a mosogatogepet is, senki mas nem merte meg (vagy csak engem szivatnak...)
A gyerek is egyre taknyosabb volt, de o lazat nem birt produkalni, nem maradhatott agyban, mondjuk nem is akart :PPP
Mindezen idillt a lakasban uralkodo elkepeszto kupi es kosz tette harmonikussa, amire anyosom azzal reagalt, h 2 percenkent hozott oda valamit, hogy "ezt hova tegye?". Amire legszivesebben azt valaszoltam volna, h vissza oda, ahol talalta, majd amikor 3 kbozo gyogyszer nelkul is birok levegot venni es gondolkodni, meg ugy altalaban letezni, akkor elpakolok. Ha akarok. Vagy nem. Hozzanknott a kupi, senkit nem zavar :PPP
De a sirasat meg kevesbe birtam volna, mint a segitokeszseget, ergo pakoltam megadoan. Aztan vegre talaltam neki himzest, ha mar a sajatjat otthonhagyta, azzal vegre lenyugodott es elucsorgott az ablakbenyiloban bekesen, csak a felorankenti teautanpotlast kellett biztositani.
Vasarnap reggelre szinte kutya bajom sem volt, tehat teljes erobedobassal folytathattam a masik 4 humanoid kiszolgalasat. Akik kozul a gyerek erdemelte ezt ki igazabol, ugyanis a reggeli vasarlokorut soran kificamitotta a bokajat. Nagyanyja es a sogor voltak vele, rajuk tamaszkodva santikalt haza, de nem sirt, mert mint anyosnak mondta: I will cry to my Mummy :(". Aztan vegul nem sirt nekem sem, kapott ibuprofent, jeget es remseges televiziot, ezzel elvolt delutanig. Ezen a ponton kezdtem ugy erezni, h Valaki nem akarja igazan, h en az Albert Hallban enekeljek...
Volt mas izgalommal teli perc is, peldaul amikor 3.30-kor frissen mosott hajjal kilibbentem a furdobol, csak hogy lassam a gyerekemet es nagyanyjat sapkasalkesztyu konfiguracioban az eloszobaban toporogni. Az indulast 3.45-re beszeltuk meg, kerdeztem, h tuti akarnak-e negyed orat nagykabatban acsorogni a futott lakasban, vagy kimennek inkabb es ott varnak ram. Mikor anyosom meglatott kontosben es turbanban, majdnem elajult, h "dehat te meg nem vagy kesz". Mondtam neki, h meg nincs is 3.45... Amikorra siman kesz lettem, hajszaritas 5 perc, oltozes masik 5, sminket sosem teszek amugysem, meg egy kavera is volt idom :P
Vegul a kocsiban ultunk, idoben es rendben, bar anyosnak kellett egy egesz nap, mire megint rendesen birt velem beszelni, iszonyuan megijeszthettem.
A vonaton ulve dobbentem ra, h a jegyemet viszont otthon hagytam. Mindenki nyugtatott, h be fogok jutni, pesszimista enem ezt szkeptikusan fogadta. A nyugtatas olyan zajos volt, h a fel kupe ertesulhetett rola, h Messiast enekelni megyunk Amandaval (o az allomason csatlakozott). 2 perc mulva anyos a mellettunk ulo idosebb parral az en gyokereimet boncolgatta, mire kiderult, h jartak Mao-n es nekem tutira ismernem kellene Marinenit Matraszegyenlosrol, ahol ok milyen jot ettek. No comment. Legszivesebben megkerdeztem volna, h ismerik-e Scottekat Torbaybol, naluk laktuk 2 eve. Tutira ismerniuk kell, hiszen ok is angolok...
A nyugtatasban egyedul a gyerek nem vett reszt (neki van esze, amugyis inkabb szeretek magamban tiprodni a nyugjeimen, mint vadidegenekkel megosztani vonaton), o nyelvtorokkel szorakoztatta magat es utastarsait, mint pl. How much wood would a wood chuck chuck if a woodchuck could chuck wood? Amin aztan el is gondolkozott es megprobalta kiszamolni. Kezdve ott, h MI AZ A woodchuck??? :DDD
A bejutas vegul varakozason felul egyszeru volt, pont akkor ment be a foszervezo noci, hozzacsapodtunk, "mi vele vagyunk" felkialtassal csak nyomultunk utana. Tole meg nem kerdeztek semmit, volt nala jooo nagy dosszie, es nagyon csunyan tud nezni.
Az enekeseknek 6kor volt egy utolso 20 perces foproba, aztan 7.30-kor eloadas. Kozben mi gintonickal erositettuk a lelkunket, ettunkittunk es a tobbi koristat beszeltuk ki. A rokonsag pontatellenben ult egy paholyban (itt boxnak hivjak, mennyivel elokelobb az, h paholy). A szunetben meglatogattuk oket, volt pezsgo meg sos ragcsa. Gyermek az altala ismert reszeket egyutt enekelte, kedvence az All we like sheep kezdetu, amin meg begetett is. Mire nem jo egy box, senkit nem zavart, a csalad meg ugye birja ot. Az ariakat a gameboy segitsegevel veszelte at. Vegul a jegykezelo lanynak hazameneskor megkoszonte az elmenyt (hosszuhaju szoke csinoska volt, van izlese meg mindig ;) ), miszerint elete legjobb esteje volt, mert most ult eloszor paholyban. Ejfel utan ertunk haza.
Hetfon en 7kor ebredtem a vekkerre, de olyan szinten nem volt meg mozgas a hazban, h nem volt szivem a nappaliban alvo sogort felverni, ezert maradtam a paplan alatt olvasni. Majdnem 8kor azonban a gyerek felkelt, ezzel eldontve a kerdest. Megadtam neki a lehetoseget, h ne menjen iskolaba, 3, egyenkent is elegseges indokkal (folyt belole a zoldtakony es kohogott, santitott meg mindig, valamint nem aludta ki magat es ugye utolso het amugyis), de nem elt vele, Mr. JJ jobb tarsasag mint en :P. Es persze a DISZKO, amin ugyan o nem tancol, az CIKI, de kihagyhatatlan. Nem voltak erveim, irtam egy levelket Mr. JJnek, sok sikert kivanva a kialvatlan, fajoslabu es nathas gyerekhez, megadva az osszes elerheto telszamot, ha meggondolna magat, csomagoltam az ebedje melle ibuprofent es bevittem. Aztan hazavittem anyost, sogor magatol is haza tudott menni. Sajnos anyos a hozzank legkozelebb eso megaoutlet mellett el, MUSZAJ volt bemennem es igy pasi is kapott vegre ajandekot, egy FAT FACE feliratu pulovert, jo meleg :PPP. (Meg en is kaptam, szinten FF, de nem feliratu ;) )
A gyerek labanak jot tett a diszko, tancolt is, bar az utolsot nem, akkor "lanyokkal kellett volna ropni es volt kissing is", kezdunk belecsuszni a "lanyok hujek" korszakba. :)
Hazafele kikonyorogte maganak a megigert gogovackot, mindjart egy egesz plehdobozzal. Megprobalta, hatha en kifizetem, de mondtam neki, h nem finanaszirozom a marhasagait, amugyis tobb penze van, mint nekem. Ezen elbeszelgettunk, h mennyi is a jovedelmem es hasonlok, de kifejtettem neki, h nekem muanyagvackokra nincs penzem, az en penzembol a vizvillanyelemiszer es hasonlokat kell fizetni (a par oraval korabbi outletes dorbezrol nem ejtettem szot, hipokrita modon :P), neki meg az osszes penze muanyagvackokra es komputerjatekokra mehet el (az en dorbezom amugy leginkabb jelly beansrol es ruhakrol szolt, amik ugye a "nelkulozhetetlen alapelelmiszer" es a "valamiben csak kell jarni" kategoria :PPP). Mire csak ennyit valaszolt: "Mum, you have to learn the difference between children and adults!" Mire en sirva rohogtem es ezzel a vitanak vege volt.
Mire hazaertunk, csak megrendeltem a bojlert a neten es mar rohanhattam is el Amandaval az iskolaja koncertjere. Az iskola egy csaklany katolikus (ertsd adomanyos de nem tandijas) kozepiskola, 1000+ 11-19 eves koru diakkal. Kibereltek dellondon legnagyobb eloadotermet, amit meg is toltottek szulokkel es baratokkal rendesen. A koncert 4 orat at tartott, egy 15 perces szunettel. Az iskolanak csak utoszenekarbol van 3, korusa legalabb 10, a parfos kamaratol az 500 fos nagykorusig. Fergeteges eloadas volt, 3 lany az allami ifjusagi zenekarban is szerepel, a kiskorusnak az Albert Hallban is volt mar koncertje.
Meg egy pont a nem koedukalt oktatas mellett.

No comments: