Monday, October 4, 2010

Kadetok meg iskola (mi mas)

Szombaton az iskolaban volt zsibvasar, termeszetesen, mint aktiv SZMK anyukanak, ott lett volna a helyem, ha nem dolgoztam volna, de arra azert futotta, h osszedobjak par adag muffint, h azt arulhassak, szinten az szmk javara (amibol aztan olyan projekteket penzelunk, mint pl az iskolai tancstudio mobil tukrei, meg uj szekek a konyvtarba, ez egy szegeny allami iskola ugyebar). A muffinokat biztosamibiztos alapon mar penteken elkeszitettem, aztan mivel mennyisegre sem lett keves, elvittem beloluk a kadetokhoz is, ahol en voltam a bufes (szinten szmk melo, kb 2 havonta kerul ram a sor, most eloszor). Nos, elkepeszto sikere volt, kulonosen az tetszett a kolkeknek, h ezt en, NEKIK csinaltam, csak ugy siman alapanyagokbol, liszt meg tojas meg ilyesmi, nem vettem es porbol es kerdezgettek a gyereket, h segitett-e o is, de o csak kostolni most, pedig szokott. Annyira helyesek voltak, ahogy halalkodtak erte, meg h milyen finom es hat addig sem a muszarokra koltottek a penzuket ugyebar. Bar volt olyan, aki a sutit megkostolni sem volt hajlando, a remseges szines gumicukrokbol viszont tomte magat, 3 pohar szorpot ivott meg mikor azt mondtam neki, h eleg, ha meg szomjas, igyon vizet, ez ellen felhaborodva tiltakozott, o SOHA NEM ISZIK VIZET, nem akartam neki mondani, h ezert ilyen szep kerek...
Viszont igy kelhettem fel hajnalban szombaton, mert muszaj volt meg egy adag muffint sutni...

Kozben volt idom korbenezni, a modulos pontszerzos "versenyben" (azert idozojel, mert nem verseny, kb ottlet alapon megy, minden alkalommal van valami modulos oktatas -most a hajoepitesrol, annak anyagairol tanultak VOLNA, ha az gyermek nem tereli el a beszelgetest az uranium meg az izotopok iranyaban ertsd atomtengeralattjaro, az is hajo :P, amibol a kreten kishavernek egybol kizarolag a vegbele jutott csak eszebe -angolosok probaljak kimondani az uranusz szot, igen konnyen jorenusz lesz belole, de hat neki kb erre fussa, mindenesetre az oktato inkabb masrol beszelt a tovabbiakban) messze az elso helyen all, ami nem is csoda, egesz nyaron ott volt, minden alkalommal, itt nincs nyari szunet. Ki is van akadva, h oktober vegen MUSZAJ hazamennie Mao-ra a nagyszuleit meglatogatni... Hiszen igy elmulaszt legalabb 1 kadetozast, bar ismerve oket tobbet is, szunetekre szoktak extrasagokat szervezni.

Iskola tovabbra is mukodik, a gyerek tovabbra is mikromanagelest igenyel, amit tovabbra is egyedul en birok abszolvalni, az apja "nem kepes" elolvasni a kezirasat a naploban (en kepes vagyok, bar mogottem sincs 3 felev hieroglifafejtes :P az egyetemi eveimbol), meg "azt mondta h kesz van" na ja, nekem is azt mondja, ha butasagot kerdezek, en azt szoktam kerni, h hozza a naplot meg a kesz feladatot, arra nincs mit felelni, csak mutatni...
Mert amikor nekilat valaminek, azt tenyleg szepen megcsinalja, az utolso foldrajzfeladatnal pl kifejezetten kerte h meg konstruktiv kritikaval es epito javaslatokkal se illessem, "azt szeretnem ha azt mondhatnam, h ezt en egyedul csinaltam", amit maximalisan tiszteletben tartok (pedig mennyi szuper otletem lett volna :PPP), csak csinalja meg. A feladat a falunk bemutatasa, osszehasonlito elemzese volt, meglehetosen fuligjimmys lett az egesz, kivancsi lennek a tanar arcara, amikor olvassa. Amikor kesz lett, igen buszke volt magara, en meg probaltam ravezetni, h hiaba volt a hatarido szerda, ha hetfon es kedden kb csak aludni ter haza a reggeli tavozast kovetoen, ergo max szerda reggel tudna osszecsapni valamit, de o is olyan halogatomuvesz, mint az anyja (meg az apja, csak tole nem orokolhette ugye :P) es nekem ezert szivugyem, h ha mar nekem ekkora gond ez igy felnott fejjel, akkor talan meg megtanithatom ot, h neki ne legyen az, mert neki egyelore azert nem sokmindent kell meg managelnie, egyszerubb ezzel megtanulni talan.

Na megyek a sokathalogatott furdoszobapucolast elvegezni :PPP

No comments: