Friday, October 15, 2010

Gifted and Talented

ma is az iskolaban voltam, a heten masodszor
kedden SZMK gyules volt este, ma reggel pedig nyilt nap, most a mar odajaro gyerekek szuleinek
erdekes volt latni, ahogy es amit csinalnak, az enyemnek Humanities oraja volt, ennek nem tudom mi a magyar megfeleloje, tanulnak vallaselmeletet, filozofiat, ma "Lourdes-ban jartam" naplobejegyzest kellett irni
a fo szempontok fent voltak a tablan, mire van szukseged, ha kulfoldre mesz, Lourdes ugye egy szent hely is, a turistaszempontokon kivul, kivancsi lennek miket irtak
beszelgettek is, arrol pl, h miert fontos/erdekes egy nem vallasos ember szamara a kbozo vallasok legalabbis nagyjaboli ismerete
ez az ora egy kisebb teremben volt, 20-an voltak es azt hiszem, itt nem voltak szelektalva a gyerekek

aztan a nagyterembe mentek az osszes elsosok (ize, hetedikesek), ahol a hazak szerint csoportositva ultek le felkorben es enekeltek
eloszor egy mar ismert dalt egyutt aztan hazankent, de a korusvezeto zenetanar nem volt tul elegedett, ezert megkerte a szuloket-tanarokat a hatterben, h akkor most ok es hat ize, tenyleg jobbak voltunk mint a kolkek, viszont ez adott nekik egy lokest, mert ez utan ok is sokkal jobbak lettek :)
szamomra elkepeszto volt, h amikor ez a bemelegites veget ert, akkor egy vadiuj dalt tanultak meg, eloszor a tanar elenekelte, aztan meg egyszer, mar a gyerekek is beszalltak, a harmadikra mar csak a gyerekek es SZOLT
ok, allitolag valami charthit nota volt (bar en sosem hallottam), tehat volt aki ismerhette is, de azert nem semmi, h 11 eves kis bekak ilyen szepen es ilyen gyorsan tanulnak
beszelgettem a hatterben az egyik tanarral, allitolag az ilyen egyutteneklesek (bar nem ez a mindennapos) nagyban megloditjak a korusba, egyeb produkciokra jelentkezoket, sok gyerek meg sosem enekelt egyutt tobbedmagaval, fogalma sincs, mekkora buli lehet (mert az volt)

ami egeszen meglepett, az a gyerekek viselkedese, fegyelmezesre nem kerult sor a jelenletemben egyszer sem, mindenki szepen beszelt, fegyelmezetten mozgott, kedves es udvarias volt
az enyem 1x kijott a korusrol, egy tanar kikiserte, nem tudom, mi baja volt, de kint toltott par percet, uldogelt egy kanapen, aztan visszament
par napja kapta meg az un. exit-cardot, egy olyan kartyat, amit ha felmutat az oran, akkor a tanar kiengedi, pl ha nem tud a helyzettel mit kezdeni, felhuzta magat valamin, merges vagy szomoru
nem maszkalhat akarhova, az un. inclusion szobaba kell mennie, az a lehiggado, beszelgeto hely, van benne egy felugyelo tanar, sok szek es asztal, konyvek, ujsagok, zsakfotelek, kb mint egy kicsit speci konyvtar

tegnap nagyon merges is voltam ra, talan meg soha ennyire
tortent, h felhivott 3.30kor, h elmehet-e egy haverhoz
elengedtem azzal, h egy ora mulva induljon el es 4.45kor legyen itthon, akkor kell munkaba indulnom
4.45kor se hire se hamva, en meg elindultam
hivtam mar elotte is, a telefonra nem valaszol, pedig hallatszott, h csorog, tehat nem terero vagy lemerules miatt nem hallotta
ahogy haladtam az uszoda fele, ugy estem egyre inkabb panikba, szidtam magam, h micsoda szar anya az olyan, aki nem keresi a gyereket, de igazabol a logikam az volt, h azert meg egy ora sem telt el, h nem jott meg, a rendorseg sem foglalkozna vele legalabbis egy kis ideig, annak, h otthon ragjam a kormom sok ertelme nincs es halistennek nekem volt igazam
eppen elkezdtem volna tanitani, mikor vegre visszahivott, felreertette es nem quarter TO hanem quarter PAST jott haza (felkor :P) lamlam mennyivel egyszerubb lenne MAGYARUL kommunikalni :PPP

ma reggel sem voltunk eppen hepi hangulatban, nem talalta a nyakkendojet es ez valamiert az EN hibam volt ugye, pedig en tegnap reggel ota nem is talalkoztam vele...

na es vegul a cim (minek kell cimet adni???), ma kaptunk egy levelet is, miszerint a gyereket felvettek az orszagos G&T regiszterbe angol, matek, tortenelem, science (ez egyutt biologia, kemia es fizika) es DT targyakbol
ezzel az jar, h neki magasabb szintu/tobb feladatot adnak, kulon monitorozzak a fejlodeset, ha nem fejlodne megfeleloen, akkor extra segitseget kap (amit amugy sztem minden gyerek megkap, de kihangsulyoztak a levelben)
azon filozok, h vajon a versenyistalloba felvett gyerekek automatice bekerulnek -e erre a listara, hiszen ugye mind jobb volt, mint az enyem?

No comments: