Sunday, March 27, 2011

iskolarendszer

sok itt elo magyartol hallottam mar, mondhatni altalanos velekedes, h az angol iskolarendszer gyenge, az itt tanulo gyerek elmarad a magyartol, kevesebb az anyag ugy altalaban, nem kernek szamon, a gyerekek "ellebecoljak" az iskolas eveiket

nem tudom, milyen a magyar iskolarendszer MOST

amikor en jartam iskolaba, akkor szamomra leginkabb unalmas volt, hiszen szeptember elejen kiolvastam a konyveket, megoldottam az osszes peldat 2 het alatt, onnantol meg olvastam a pad alatt es gyujtottem az intoket emiatt, meg az unatkozasbol fakado egyeb rendbontasokert
masoknak gondolom nem unalmas volt, hanem kinszenvedes, sikertelenseg es kudarc, igazabol nem tudom ki jart rosszabbul

szamonkeres az volt, kb naponta valamibol, rengeteg hazifeladat, nagy reszuk larpurlar, csak a hazifeladatert adott feladat, idejuk sem volt ellenorzesre

es persze a mindenre mindig adott osztalyzat, ami bennem egy jolfejlett sikertelensegi erzest fejlesztett csak ki, majdnem osztalyelsokent is, hiszen a negyes az gaz, az nem jegy, az otos a minimum, viszont nekem azert sem kellett dolgozni szinte, tehat erteke sem volt
munkaetikat nem tanultam, most is itt gepelek a tanulas helyett, kb 2 heti anyagot kell lenyomnom meg a torkomon es apr. 8-an dolgozatbeadas hatarido

a gyereknek van hazifeladata, pl most a nagy munka, h tortenelembol a bayeux-i karpit mintajara egy szabadonvalasztott tortenelmi esemenyrol keszitsen barmilyen technikaval kepet, himzesben ugyesek akar azzal

a tobbit mar nem is tudom, valahogy eszrevetlenul megcsinalja, hogy mikor, nem tudom, nem latom orakat a konyv folott gornyedni (igaz, konyv sincs, olvasson a konyvtarban, neten, de leginkabb csinalja, talalja ki, irja meg)

lehet, h a lexikalis tudasa elmarad egy magyar tizenketevesetol (bar meglepne, a zizisegebol fakad, h erdeklik az adatok es amit 1x hall/olvas, az tudassa valik szamara, a memoriaja elkepeszto), de mennyivel fontosabb, h megtanulja hol keresse az infot, mint hogy a veges memoriajaba probalja bepakolni mindenaron???

nem stresszel, nem tunik faradtnak, reggelente orommel megy el itthonrol, annyira jo latni, h amikor a sulija mellett autozunk, mindig felderul a kepe es elkezd valami aktualisat meselni, buszke, h odajar, ma kifejtette, h Anglia 2 LEGJOBB dramatanara tanitja oket, naluk jobb nincs is :)

es talan lassan osszegyulik a batorsaga, h megszolitsa Sophiat, uj lany van kerult a kepbe :)

No comments: