Wednesday, December 11, 2013

Az tikokrol

Is irok, ha mar erre jartam, takaritas megvar :P

Szoval most van 7, ot tojohibrid meg 2 OEG (old english game, az a kakasviadalos fajta).
Volt az elso 3, Dezi, Mezi es Rezi, 2.5 eve.
Aztan nem sokkal utanuk erkezett Dolly, Molly es Polly. Aztan Polly elsorvadt karacsonykor, harom napig apoltuk a telikertben, de nem javult.
Aztan egy eve befogadtuk a ketrecszokeveny Charly, Cherry es Vivienne triot, akik kozul sajnos Vivenne nem elte tul h a kutyak jatszani probaltak vele :(
Iden oktober vegen rokatamadas erte a baromfiudvart es valamelyik sargat el is vitte, a tobbit majdnem mindet sulyosan megsebesitette, kit a szemen, kit a laban, remes volt. Maradt 6. Ez a tamadas azert sem jott jol, mert valamiert a 7 tyuk napi 5-6 tojasa hirtelen napi 1-2re csokkent, az h egy ragadozo jol megragcsalta oket, tuti nem segitett a tojasrako kedvuk visszaszerzeseben :/

Es akkor ugy oktober kozepen egy csutortoki napon felhiv a pasi, h lenne 3 tyuk, vkinek nincs eleg helye, befogadnank-e oket. Nem voltam elragadtatva, ujevre terveztuk az allomanyfrissitest, de hat ne menjenek a levesbe (szo szerint) szegeny lanyok, jojjenek. Mert valamiert azt hittem, h majd ezek is lanyok lesznek es persze tojohibridek. Haha. Meg h majd vasarnap kitakaritjuk oket, megcsinaljuk a szeparalos reszt, hetfon meg johetnek. Aztan pentek este, amikor ugy 10 korul este hazaertem, a ket pasi azzal fogadott az ajtoban (a divanyrol sem allnak fel altalaban), h ezt latnom kell, azonnal jojjek, ilyen szep KAKAST az eletben nem lattam. Elhajtottam oket, h hagyjanak mar, kakas, tuti nem az, csak nagyobb a taraja, mit tudjak ok.
Ize, a legkakasszerubb madar volt a ketrecben, amit eletemben lattam. Csendorcsakora valo tollu, szivarvanyszinekben pompazo, sarkantyus diszmadar, szo szerint. Meg a ket szinten nagyon csinos noje. Egyet kellett ertenem a ferjjel, aki kiguglizta, ezek Old English Game madarak, egy tenyesztrio.

Mar a kiallasuk is mas volt, a tomott tollazat, az erdeklodo szemek, keso este, a zseblampa fenyenel nekialltak enni meg kapirgalni, a hibridek max a szarnyuk ala dugjak a fejuket ilyenkor, ne vicceljunk veluk...
Reggel aztan jott a kakassagrol szolo igazi bizonysag, reggel hetkor diadalmas kakasszo toltotte be a hazat a zart duplauvegen keresztul is. Es hat mifelenk BARMIT lehet tartani a hatsokertben, kiveve a kakast. Szoval azzal mentem munkaba, h a pasi setaltassa meg a kutyakat, aztan surgosen keressen gazdat az uj madaraknak, mert en senkivel nem vitatkozom kukorekolason. Vagy tekerje ki a nyakat. De ezt azert nem gondoltam komolyan.

Hazafele indulva felhivtam, h mi van, kerdezzem-e meg az utbaeso tyuktarto nenit, aki az erdo mellett el, hatha lenne helye egy csinos fiunak (meg a noinek akar), de addigra Bertie sutokesz allapotban volt, az en uram komolyan vette az odavetett felmondatot. Amugy a pasi is kesz volt, csak maskeppen :P. Elmondasa szerint vegighivott minden letezo allatvedo egyesuletet a kornyeken, de OEG kakast senki nem kert, ui az az a fajta, ami nem csak elso verig harcol, meg imitalja a kakaskodast, hanem mindhalalig. Hat koszi.
En vegulis orultem, h nem volt ido megbaratkozni vele (szimpatikus madarnak tunt, dehat egy kakas azert eleg sok galibat okozhat, aki olvassa a baromfiudvaros blogot, az tudja), a levese meg isteni lett. Pasi mellbosege 3 szamot nott egyebkent, van benne vmi atavisztikus :)))
A ket lany ket hetet toltott szeparaltan, ami nekik igazan nem volt akadaly, h felrepuljenek a hullamteto ala kifeszitett napernyo tetejere (2+ meter), vagy a villanypasztor halojabol fabrikalt elvalaszton at a tobbiekhez este aludni. Vicces madarak, nem agresszivek, de megvedik magukat, a tobbiektol sosem latott, szarnyterjesztos, nyaktollfelfujos dinoszauruszos modon :)
Kedvelem oket, de nevuk nincs, meg mindig tuladnek rajtuk inkabb.

Aztan nem sokkal a kakasos izgalmak utan az egyik tulelo piros, aki amugy a kevesbe serultek kozott volt, lesantult. Illetve leulte s nem ment, a tobbiek meg persze nekiestek. Kimenekitettuk, kapott egy hetet a telikertben h helyrejojjon, de nem javult szamottevoen, o sincs mar velunk. Ot nem ettuk meg, beteg madarat azert megsem, meg az egesz allat nem volt tobb mint egy kilo.

Szoval most van 7 lany, Rezi, cherry, Charly a pirosak, Dolly es Dezi a feketek es a ket vadas.meg napi 2 tojas. Orokbefogadas lesz nemsokara a kozelben, de nem akarok ujabb stresszt, sem a noknek, sem magamnak :P

5 comments:

Cinkapanka . . . said...

Szia,

Most akadtam a blogodra Ribizlifőzelék blogjáról jövet. :)

Mi a helyzet a kutyákkal?
Én Londonban élek a párommal, egy 7 éves labradorunk van, hozzá januárban jön a tréner, ugyanis lehetetlen elengedni, mert ugatja a többi kutyát.

zsuzsi said...

Szia, csak ugatja? A mi lanyunk is ugatja, ui jatszani akar. Morog is, ugyanezert. A valasz altalaban, h megtepik, de egyelore nem tanul belole, pedig mar majdnem ket eves. Mondjuk o nagyon szoke szegenykem, imadnivalo cuki, de egy faek egyszerusege szorult csak bele.
Ha csak ugat, azzal en nem foglalkoznek, vannak zajosabb kutyak.
Mi a fiut (o agressziv erosen) egy gundog trainerhez adtuk be 3 hetre kikepzesre, nagyon pozitiv kimenetellel. Nagyon szepen visszajon hivasra, ul, fekszik, meg altalaban konnyen kezelheto. Mondjuk en inkabb kerulom a tobbi kutyat ugy altalaban, keves kivetellel, ezek csak huliganok azert. Nem bantanak mas kutyat, sosem hagytak nyomot, de magaert kiallni keptelen ebeket boldogan lenyomnak (szo szerint), veszekedni pedig nincs kedvem a tulajokkal. Hasonszoru lurcherek, staffik, terrierek altalaban ok, nagytestuek szinten, foleg mert azok meg tudjak magukat vedeni (bar lattam mar logni az en ket 16/18 kilos kutyamat a 60 kilos nemet dog ket fulen logni, az meg vinnyogott, annyi esze nem volt, he elkuldje oket a verbe), nemetjuhaszok legfokeppen.
Sok sikert a trenerhez, ird meg mit csinal es mire jutottatok.
En egy trukkot tudok veled megosztani, a nasiszorast. Amikor latom, h gaz van, veszelyes tipusu kutya jon (spanielek, kis pincsifelek, colliek es meg ne sertodj, de labradorok, amik szinten ritkan asszertivek, ezek szerint a tied kivetel), behivom oket (meg mielott ravetnek magukat az aldozatra) es elkezdem nekik szorni a nasifalatokat. Nemelyiket messzire eldobom (de lassak h merre, ui kben sosem talalnak meg, a latasuk jo, a szaglasuk hat ize...), nemelyiket pont a szajukba, nemelyiket a kezembol vehetik el, a lenyeg a meglepetes. Tehat nem a kutyaiskolas behivom, leul, nasi modszer, ez az en kutyaimnak tul kiszamithato es unalmas volt, nem sokaig jott be. Neha akkor is dobalok, ha nincs semmi, csak h fenntartsam az erdeklodesuket iranyomban.
Ja a masik trukk a hosszu poraz volt. Vmi 12 meteres vezetoszarat vettem, ami mindig a kutyakon volt. Ha elkalandozott volna, csak raleptem a kotelre es megallitottam, eleinte becseveltem, kesobb csak behivtam. Neha meg most is rajuktesszuk, csak az egyikre, h felidezzuk ezt a tanitast. A madzagra lepeskor mindig hangosan kimondtam h NO, tehat a szoval asszocialta a poraz rantasat, most eleg csak kialtani es altalaban abbahagyjak a rosszalkodast. Vagy nem ;)

Apro info, UKban nem vonhatnak buntetojogi felelossegre azert, amit a kutyad csinal. Ket kivetel van ez alol, egyik, ha a kutya a veszelyes fajtak koze tartozik (lab nem az), masik, ha van elozmeny, tehat ha a kutya mar megmart vkit es te megsem adsz ra szajkosarat stb. Miota ezt tudom nem aggodom, mert tudom, h ezek csak kergetozni szeretnenek a masik kutyaval, nem bantani, barmit is gondoljanak nemelyek :P

Cinkapanka . . . said...

Szia,

Az a baj, hogy el sem tudjuk engedni, mert ha egy kutty már kicsit is közelebb jön akkor húz felé, ugat, és ki tudja mit csinálna vele. Pont ezért sajnos nem jöhet szóba a hosszú póráz, mert oké, h én rálépek, de a hülye ago gazdik néha az agyamra mennek, mikor kátják, h én 2 kézzel tartom vissza hámnál fogva az ugató kutyám, ők meg csak "jajj, hát izéke nem bánt" . . . az éehet,d e akarod, h én elengedjem az enyémet? Mert a kutyájuk meg jn közelebb, visszahívásra persze nem válaszol.

Na mindegy, tréner jön holnap . . . *fingerscrossed* :)

zsuzsi said...

Na jott a trener? Mit mondott?

Sztem az h porazon huz meg ugat meg nem problema magaban. Sok kutya viselkedik agressziven (annak tunoen) porazra kotve, pont mert vedtelenebbnek erzik magukat, nem tudnak elszaladni. Vagy mas kutyak megszoktak, h a poraz veen ott a gazdi, aki mindenkinel mindenhatobb es olyankor ok is batrabbak.
Az enyem azert ugatnak porazon, mert udvozolni akarjak a masikat. Poraz nelkul nincs ugatas, csak szaglaszas, csovalas, rohangaszas. Ok, neha uldozes, morgassal stb, de az is a jatek resze, csak a tobbi gazdak ezt ritkan tudjak es akkor jon az anyazas. Ez utobbit elkerulendo, szeretem behivni oket, kiveve ha ismeros, bevalt kutyakkal talalkozunk.

Kivancsi vagyok, mi a helyzet nalatok, irjal :)

Cinkapanka . . . said...

Jött a tréner. Írtam róla postot. :) Szerencsére egyszerűen megoldható a dolog.