Wednesday, June 20, 2012

Hol is kezdjem? Ismet oregebb lettem egy evvel, megunnepeltuk meltokeppen. Volt anyaknapja is, azt is. Meg az apak napjat. Mi mar nagyon jok vagyunk a szuloi unneplesekben, mar csak a kiskoruval kene megertetni, h az o szerepe nem kene a masik szulo altal beszerzett adomany atadasara es esetleg a kartya megirasara korlatozodjon, de hat majd idovel. Negylabu gyermekunkkel agility edzesre jarunk. Mindenkit meglepo modon az eb remekul teljesit, szalad at alaguton, maszik akadalyra, ugrik at palankon, mindezt azonban kizarolag porazon, mert az egesz mutatvany olyan szinten hecceli be ot, h ha poraz nelkul probalkozunk, akkor a hibatlan mutatvanyt kovetoen szoszerint amokfutasba kezd es lehetetlen megfogni, a visszahivason mondjuk amugy is dolgoznunk kene :P. Hat v het hete edzem az iskolai uszocsapatot, a siker vegyes. Ez ugye egy allami iskola, az uszoedzes is ingyenes, ami rendben is van, csak nemely gyermek TENYLEG ugy gondolja, h szivesseget tesz nekem, ha hajlando uszni, plane ha jol. Tegnap volt egy lajtosabb hisztim, amikoris kifejtettem nekik, h en a szabadidomben jovok ide, h ingyen foglalkozzak veluk, ha ugy erzik, h nem akarjak v tudjak csinalni amit kerek, akkor beszeljuk meg, a puszta testi epseguk orzesere az ezert valoszinuleg fizetett, szinten jelenlevo tanero is alkalmas, en a minosegi uszoedzest lennek hivatva biztositani. Tegnap raadasul direkt emiatt jottem haza koran az irodabol, ahol az evvegi hajra folyik es ha tudom, h ot kicsit unott gyerek jon hozzam uszni (a medence feleben az uszni nem tudokat oktatja a kollega, illetve egy palyan az uszni tudo, de edzeni nem akarok bohockodnak, ertsd sok lanynak meg a haja sem lesz vizes, no comment...) Es hat ertem en, h mas mentalitas meg minden, de annyira nem vagyok ehhez szokva, nagyon nehez crowd control feladatokat ellatni. Meg azt megprobalom, hatha jobban erdekli oket, h eletmentes tanfolyamot tartokmnekik, ha az sem mukodik, akkor feladom. Sokkolo volt a mult heten pl azzal szembesulni, h volt oyan, amelyik azert nem jott edzeni, csak bohockodni, mert aznap mar volt tornaorajuk es 400 metert (igen, METERT) kellett futniuk. Nem uszni, nem kezenjarni, csak futni. Mikor ezt hapogva meseltem a masik tanarnak, udvozolt a klubban, allitolag az eronletuk a zero fele tendal erosen. A kadetoknal sincs meg semmi hir, uszodat nem talalnak, idopont nincs, en nem fogom nekik megszervezni, az oktatast vallaltam. Viszont kaptam egy ronda levelet, miszerint miert nem vegeztem meg el egy alapfoku oktato tanfolyamot, pedig mar egy eve is h hivatalosan a csapat resze vagyok, hat WTF, asse tudom milyen tanfolyam. Aztan felvilagositottak az egysegunknel, alapvetoen arrol szol, hogyan kell kiskoruakkal banni, arrol meg nekem eleg sok tanfolyamom van mar, persze nem kadetos, de nem gondolnam, h annyira kbozo egy kadet egy normal kiskorutol... Sajat kiskoru olyan sok pontot ert el a matekversenyen, h bejutott az olympiadra, az iskolabol egyedul, az iskola torteneteben is csak masodikkent, nemsemmi. Mult heten azt is megirta, egyedul egy teremben, mivel az ot felugyelo tanarnak kozben oraja volt es egy gyerekre nem adtak egy egesz tanart 2 orara. Amikor vegzett, a tanar nem inditotta el, h menjen a sajat, mar jocskan megkezdett leckejere, hanem athivta a folyo orara, ahol tizedikesek matekoztak, akiket aztan az en nyolcadikos csemetem korrepetalt szogekbol. Hat igy :). A gyermek olyannyira elegedett volt onmagaval, h elhatarozta, megtanul latinul, jutalomkeppen. En nem tudom a logikajat kovetni, de nem baj :))) Klarinetbol levizsgazott masodik szinten, bar ez sok hete volt, azota megkapta a klarinetbizonyitvanyat is, amiben szinte minden kettes meg harmas, a zeneelmeleti tudasa meg egyes, erre azert ra fogok kerdezni, nem mintha ez barhol szamitana, lehet h nem fogok rakerdezni. A tikok is jol vannak, Dolly, a fekete sarkany (meretre sarkany, nem termeszetre) kotlos lett, aztan kapott egy kulon kis ketrecet (gyerek szerint buntibe tettuk) es jobb belatasra tert. Azota megint ot tojas van naponta, helyreallt a vilagbeke. Mult szombaton Sandwich volt az utirany, egy kis bucsufele, ahol megtekintettuk az uj ebet es szandeknyilatkozatot tettunk a befogadasara. Vegtelenul cuki, vekony kis joszag, eltoltott egy kukk nelkul fel orat az olunkben, csak neha akarta kilukasztani a pasi fulcimpajat. Engem nem probalt megragni, amiert halas voltam. Hari egeszen elkepesztoen jol fogadta, h egy vadidegen babakutyat dedelgetunk, remeljuk a feltekenyseg elkerul majd minket tovabbra is. Rovancsolas is volt, egyelore hat nagy ikeas zsaknyi cuccot szortiroztam ki, kisebb reszuk ismerosnel talal helyet (a gyereke), a tobbit a cseritibolt kapta-kapja, mert meg ma is megtelt egy, pedig a nagyjat mar leadtam. Mi ezeket a dolgokat szaporitjuk asszem. Egy hete nem esett az eso. Nem akarom elkiabalni, de meg a nap is sut, ma tobb mint 20 fok volt, ami rekord, a mult heten meg ment a futes, a 13-ra muszaj volt kis tamogatast adni, meg akkor is ha a zold enem sir, h juniusban futunk. Suru nyarunk lesz, a hat vagy het hetet fullra kitoltottem mar programmal ugy, h csaladi nyaralas meg nincsen benne. Eselyes h nem is lesz :(

No comments: