Sunday, September 4, 2011

tomondatok

jovo hetfon 3 uj tyukunk erkezik, egy uj, nagyobb hazzal, a kisebbet sem dobjuk ki, jo lesz karantennak/osszeszoktatosnak, ezek a tojogep hibridek nem elnek sokaig, sztem 2/3 evente minimum hasznalni fogjuk a kisebb hazat is
es van mar 2 fixnek tuno vevom tojasra :) alapesetben heti 1 tucatot vettem, most 20-21 db van hetente, aminek a tizede kb gigameretu duplasargaju monstrum (csori tyukok, a fejuknel 2x nagyobb izeket naponta megszulni...) ennyit mi nem eszunk meg mar es az uj tikokkal a mennyiseg megduplazodik (viszont meg fogjak keresni, amibe kerultek :P)

meg 2 honap szivas es matekvizsga, mar egyaltalan nem gyurok kitunosegre :(

gyereknek szerdatol iskola, amugy remekul funkcional, a mult heten volt egy kisebb kamaszos affer, de kezeltuk, azota beke van, viselkedik meg segit
muszaj lenne keresnem neki komponalast oktato zenetanart, allandoan improzik, sztem csudajol es minden alkalommal maskeppen, tehat nem jatssza ugyanazt soha, csak lejegyezni lusta, kene vmi szerkentyu a rogzitesre, kar, h igy elvesznek a melodiai, bar vegulis van annak is szepsege, h csak nekunk van reszunk benne

a kadetoknal is szepen szerepel, kapott egyszerre 3 uj kituntetest, de csak 2 varrhato a kabatujjara, ezert a kompetens (hajo)csapattag cimet csak papiron vette at :) neki a szorfos es az evezos/kajakos tobbet ert
a keddi nagy eves kapitanyi szemlen o fogja a legmagasabb rangu vendeget korbevezetni, mindig meglep, milyen alapon valasztjak (vagy nem valasztjak) ki bizonyos feladatokra, sztem ez pont nem neki valo, de annyira buszke magara, inkabb megtartom magamnak ezt a velemenyemet

meg kell szerveznem az olasz tanitasat, az iskolai scienceclub gyozott, kedd delutanonkent nem kell tobbe furikaznom

es ma elfelejtettem dolgozni menni... mmint uszodaba dolgozni vki helyett, mert amugy a sajat oraimat tegnap megtartottam, meg dolgozas is volt mara, a kadethajot (sic!) tettuk tisztaba, az okosaknak ablakpucolas jutott (bent), nekem gazolas (kint, kesobb esett is...)

nem egyszeru mostanaban az eletem :( (es cigifust jon be napok ota, melyik szomszed kezdett vajon bagozni???)

ps. elolvastam egy konyvet
mmint csak ugy szepirodalom vagy mi, ami mostanaban ritkasagszamba megy, altalaban szakacskonyvet olvasok (HFW rulez) vagy matekot :PPP
ezt olvastam, a repteren kaptam le a polcrol, jo otletnek tunt, talan a boritoja tetszett
jo konyv, elvezetesen megirva, en amugyis szeretem az anekdotakat
elso olvasasra tetszett
de valami zavart
ezert masodszor is elolvastam (nem vastag konyv, sikerult 1 nap alatt 2x, vmi esos randa napon talan 2 hete, gyerek se volt itthon)
es rajottem mi zavar
ugye altalaban az ember a fohosnek drukkol egy hagyomanyosan felepitett konyvben (es ebben a konyvben nem sok a formabontas)
neki sikeruljon, amit szeretne, legyen neki igaza, jarjon szerencsevel, kapja meg a szeretett lenyt, meg minden jot
es hat itt is igy mukodott, drukkoltam vegig, h kapjak meg a karteritest, kapjak vissza az erdot, ahova addig ingyen jartak a parasztok faert, de majd aztan nem ingyen fognak (ezt igy ki is jelenti a kettes/harmas szamu alhos)
tehat anno soksok eve az o oseinek volt a legtobb rosszember baratja a kornyeken, meg a legnagyobb bunkoi, amivel az illeto os lett a fonok azon a kornyeken, megszerezve ezzel a jogot, h a kbozo termeszeti kincseket o elvezhesse, illetve a mas elvezetere sarcot vethessen, amivel meg tobb elvezetet volt kepes megvasarolni (ertsd total munka nelkul elni)
nincs nekem bajom a magantulajdonnal, van nekem is, nem orulnek, ha vki az en kertembol szuretelne paradicsomot (bar amennyi (nem) termett az iden (sem), hat eppenseggel viheti, de beszeljunk a tyukjaimrol, igen haklis lennek, ha vki ehes lenne es megenne oket)
de az en magantulajdonom a sajat napi szuksegleteinket (sem) fedezi, messze nem hasonlithato egy igen szep jovedelmet biztosito erdohoz...
evszazadokon at eltek ott a nepek iszonyat szegenysegben, mig a szerzo oseinek volt mondjuk 40 szar eve
es errol irt o regenyt, h milyen jo, h megint lehet nekik sokkal tobb, mint a kozvetlen szuksegletuk illetve mint amennyit munkaval meg birnak keresni
kisajatitani egy darab Foldet es utana a hasznalataert penzt kerni azoktol, akiknek arra talan meg nagyobb szuksege lenne, sztem nem komilfo
na szoval ez most nagyon komenistasra sikeredett? nem fogom elolvasni Ms Ugron tovabbi muveit, nem tudok tuljutni ezen a bokkenon...

No comments: