Wednesday, January 14, 2009

A kovasz dicserete

2 hete keszitettem az elso kovaszt, fuszereseszter utan eleg szabadon. Orok halam azert a megjegyzeseert, h nem kell feladni a kezdeti nemsikerek eseten, fog az menni, mert tenyleg. Most ugy keszult a kenyerem, h tegnap reggel bedagasztattam a geppel, amint kesz volt a teszta kikapcsoltam a gepet es otthagytam estig. Ami tegnap este 10 lett. Ha korabban erek haza es kepes vagyok a sutesre, akkor megcsinalom jo esellyel, de jobb, h igy alakult es nem volt mar energiam meg a mosogatogepet sem bepakolni, nem hogy kenyerrel vacakolni. Ezert csak atgyurtam eleg alaposan (3 perc), betettem egy jo nagy vekniformaba (ott szerencsetlenkedett a kozepen, abszolut nem latszott, h valaha is kitoltene), letakartam egy vizes konyharuhaval es otthagytam reggelig. Nalunk ejjel a lakasban 16 fok ha van, de nem is kellett neki tobb. Reggelre csudaszepre megkelt, jol kitoltotte a format is, dagadt mindenfele. 270-250-220 fokos sutoben sutottem jo fel orat es kesz. A fiuk ugyan mar elmentek mire kesz lett, de egyedul is kepes vagyok letesztelni egy kenyeret ;) . Isteni. Az elozo egy sokmagos vegyes volt, ma ettuk a veget reggelire es tenyleg nem szaradt meg ugy, mint a DNK kenyer is meg a kenyergepes is meg szokott, akarmit csinalok veluk. Frissen meg szivacsos is volt kicsit. Nagyon orulok, h raszantam magam, remek dolog ez a kovasz.
Vasarnap, a kazanszerelo sracnak meg a bnojenek meg kovaszos langost is csinaltam, az is hibatlan lett.

No comments: